דפים

יום שבת, 17 בספטמבר 2011

מכירים את המושג תכונה

מיון סלעים לפי תכונת הצבע


שבת שלום לכל מכותבינו!
עוד שבוע עבר עלינו בבית הספר ואנו מתחילים להיכנס לשגרת למידה ברוכה.
השבוע התמודדנו ביצירתיות עם המושג "תכונה" אותו התאמצנו להבין, כדי להכיר סוגים שונים של סלעים ולמיין אותם לפי תכונות בהמשך.
תלמידים רבים גילו סקרנות מחקרית, יצאו את שערי המרחב, ליקטו בחוץ אבנים, שבו ומיינו אותם לפי התכונה שבחרו.
מעניין במיוחד היה מי שביקש למיין לפי : עד כמה שהאבנים שלו דומות למטאור, לשם כך התבונן באינטרנט בתמונות מטאור וביצע את המשימה בצורה מרתקת ויפה.
בשבוע שלפנינו נכיר את התכונות של סלע הבזלת- סלע נפוץ ברחבי ביה"ס.
במרכז המחשב שלוש משימות: משימה מקוונת: לחפש תמונות של בזלת באינטרנט ולערוך אותן יחדיו בקובץ. (מצורפת למכתב הזה.)
משימה נוספת היא לזהות "אורחים" שמתחבאים בתמונת סלע בזלת ומשימה שלישית: להכניס לבית משפחת בזלת תכונות בזלת בלבד.
על התכונות של סלע הבזלת נוכל לעמוד בעזרת מבחר ניסויים שנערוך במרכז המדע, בהם גם גירוד פירורים מהסלע ובדיקה עם מגנט האם נדבקים פירורים, מתוך הנחה שבבזלת יש הרבה ברזל וברזל נמשך למגנט.
במרכז הספר נכיר גיבור על של המרחב: את "בזי" סלע הבזלת שיצא לחפש את הדומים לו ואת עדי תלמיד המרחב שעזר לו בכך. אגב: עדי הוא אחיו של עמר שלף מכתה ב'3 והסיפור נכתב עליו כשהיה אחראי מרכז מדע במרחב. הסיפור הנוסף יספר כיצד גילה עדי את התכונות של בזי בעזרת הניסויים במרחב.
מי שרוצה יכול להביא השבוע אבן בזלת מהבית כדי להראות במליאה.
במרכז היצירה שמחה גדולה: כל תלמיד יוכל לצאת החוצה למצוא סלע בזלת ולהפוך אותו ביצירתיות לבזי משלו. אז תתכוננו להוציא את הסלעים מהתרמילים שלא יהפכו למשא הולך ושב.
התנצלות קטנה בפני תלמידי כתה א' והוריהם: ייקח לי עוד זמן להכיר את השמות. אני לומדת עוד כל שבוע. לכן בתמונות מצוינים בעיקר שמות של תלמידי כתה ב'.
ברכות לתלמידים ומשפחותיהם משני העין חרודים לרגל יום ההולדת תשעים!!!
הייתי אתמול בחזרה הגנרלית בעין חרוד מאוחד והתרגשתי מאד לזהות כה רבים מתלמידי המרחב לדורותיהם בהופעה.
שתמצאו תמיד את ה"רוח" ואת ה"בלון האדום" שלכם.
להתראות, אביבה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה