דפים

יום רביעי, 27 בינואר 2016

מה יש רק לעץ?


שלום לכולם!
אנחנו ממשיכים בנושא עצים עם פרק חדש שיעשה סדר ויגדיר מי מכל ממלכת הצומח ראוי להיקרא עץ?
נלמד להבחין בין עשב שהינו בעל גבעול ולרוב חד-שנתי, לשיח שיש לו ענפים ולעץ שהינו בעל גזע וענפים.
במרכז המחשב "תשחידה"- מה יש רק לעצים ומשחק נחשים וסולמות. 
במרכז המדע נגדיר ונצא לבדוק מה גדל בסביבתנו: עצים? שיחים? עשבים?
במרכז הספר: "איך זה להיות עץ" של דתיה בן דור וסיפור על חתולה שניצלה מהכלב בזכות גזעו של העץ.
במרכז היצירה סביבה תלת ממדית עם עץ, שיח ועשב.
היום בתמונות: אחראי המרכזים האמיצים שלנו מכתות ב', שנשארו בשעה הפרטנית כדי ללמוד את תכני השבוע וללמד את חבריהם- העצמה במיטבה! תבורכו!
כולם מוזמנים לדווח על פריחת השקד לה אנו מחכים בדריכות כדי להכיר את העץ.
להתראות!
הילה ואביבה.








 
 

יום רביעי, 20 בינואר 2016

נושא עצים



שלום וברכה!
לקראת ט"ו בשבט המתקרב, עברנו היום לנושא חדש: "עצים"!
הפרק שלפנינו הוא פרק המבוא בו נברר מה ידוע על עצים ומה נרצה ללמוד עליהם.
במרכז המחשב זיכרון עצים, וסרטוני עצים.
במרכז מדע משאל רחוב: מה אתה יודע על עצים?
במרכז הספר פתגמי עצים וסיפור על העץ בראש הגבעה שהפך להיות גיבור העיר.
במרכז היצירה נצייר עצים.
תודה רבה להילה לנדאו על העזרה במעבר לנושא החדש.
להתראות.
הילה גולן ואביבה הופמן.



























 

יום רביעי, 13 בינואר 2016

התפוררות הסלע ויצירת הקרקע



שלום וברכה לקוראי דואר המרחב!
אנו נפרדים מנושא הסלעים עם פרק שעוסק בהתפוררות הסלע ויצירת האדמה.
במרכז המחשב השלב הגבוה ביותר של מצגת סלעים עם תעודת סיום לפותרים מטעם אחראי המרכז, מונופול ומשחק הרכבת האדמה והמתרחש עליה.
במרכז המדע "נייצר" אדמה מסלע, נביא קצת אדמה מחצר בית הספר, נתבונן במרכיביה בהגדלה ונערוך ניסוי הרחפה במים כדי להפריד בין מרכיבי הקרקע.
במרכז הספר נספר על ביתו של מלך הסלע ונכיר את השיר: "אמא אדמה"
במרכז היצירה ניצור הדבקות עם אבני חצץ ואדמה.
תודה לשרית אליה מחנכת א'1 שהתנדבה לעזור בהדרכת אחראי מרכז היצירה בשעה הפרטנית.
תודה גם לילדים הרבים שהביאו אבנים עם גבישים לבניית מגדיר הסלעים.
אנו מקוות שמגדירי הסלעים עשו את דרכם הביתה בבטחה ונתלו אחר כבוד כדי להזכיר לנו את הסלעים שלמדנו.
ומה הנושא הבא?
בדיוק בעוד שבוע התשובה!
להתראות!
הילה ואביבה.